Owoce

 

Na podstawie badań zębów naszych przodków dr Alan Walter, antropolog z Uniwersytetu Johna Hopkinsa wykazał, że byli oni wyłącznie owocożerni!

Wobec tego nie ma dla nas pokarmu bardziej wskazanego jak owoce.

Powinniśmy więc raczej zastanawiać się ile mamy dziennie zjeść owoców niż białka.

Nie spotyka się, poza wyraźnie patologicznymi przypadkami, osób chorych na niedobór białka, natomiast wiele jest cierpiących z powodu jego nadmiernego spożycia.

 

Niezwykle ważną dla organizmu sprawą jest stałe i efektywne jego odtruwanie poprzez konsumpcję pokarmów o dużej zawartości wody.

 

Spośród wszystkich pokarmów, właśnie owoce mają najwyższą zawartość wody 80 do do 90%. Dodatkowo zawierają wszystkie witaminy, sole mineralne, węglowodany, aminokwasy i kwasy tłuszczowe jakich potrzebuje człowiek i to w najlepszych dla niego proporcjach.

 

Ponadto owoce są pokarmem wymagającym do strawienia najmniej energii. Właściwie to nie są one trawione w żołądku i opuszczają go po 20 – 30 minutach. Rozkładane są i wchłaniane w jelitach. Z tego wynika podstawowa zasada, że owoce nie powinny być jedzone bezpośrednio po posiłku.

 

Jeżeli żołądek jest wypełniony pokarmem, owoce nie mogą przejść do jelit, wtedy się psują, fermentują i kwaśnieją.

 

Zaleca się, więc aby owoce były zawsze jedzone na pusty żołądek.

 

Owoce są najbardziej wartościowym pożywieniem człowieka. Dotyczy to wszystkich owoców, nawet kwaśnych. Wewnątrz organizmu wszystkie owoce stają się pokarmem alkalicznym. Ponadto, podobnie jak warzywa, mają zdolność do neutralizowania nadmiernej kwasoty i toksyn nagromadzonych w organizmie na skutek niewłaściwego komponowania posiłków, nadmiaru skoncentrowanych pokarmów, środków konserwujących, zatrutego powietrza, wody oraz stresu.

 

Nadmierna kwasota i zatrucie toksynami manifestują się opuchnięciami, nadmierną wagą, cellulitem, przedwczesnym siwieniem, łysieniem, nerwowością, podkrążonymi oczami, przedwczesnymi zmarszczkami na twarzy, owrzodzeniem żołądka i dwunastnicy.

 

Jak spożywać owoce?

 

Owoce powinniśmy jeść świeże.

Pieczone, smażone i gotowane owoce są bez wartości.

To samo dotyczy soków warzywnych i owocowych – muszą byś świeżo przyrządzone.

Soki pasteryzowane, zrobione z koncentratów, ze środkami konserwującymi są wręcz szkodliwe.

 

Owoce należy spożywać oddzielnie od innych produktów, ponieważ łącząc się z innym pokarmem, powodują fermentację.

 

Z tych samych powodów nie należy spożywać owoców między posiłkami. Nie dotyczy to jabłek. W niedużej ilości można jeść owoce na 20 – 30 min. przed posiłkiem.

 

Osobom chorym radzi się podawać owoce słodkie i kwaśne w różnych porach.

 

Nie należy dodawać cukru do owoców. Szczególnie nie należy łączyć cukru i miodu z grapefruitami i innymi owocami cytrusowymi.

 

Owoce powinno się spożywać zgodnie z sezonem na nie. Zimą należy jeść więcej owoców suszonych a latem powinniśmy jeść owoce pochodzące z naszych najbliższych okolic.

Chodzi o to, że wszystkie rośliny a więc również owoce i warzywa zawierają w sobie informację, która tworzy się w roślinie pod wpływem klimatu.

W gorącym klimacie roślina wytwarza chłodzące właściwości zawartego w niej płynu czy też soku. Arbuzy, melony, pomarańcze, mandarynki, banany, gdy je spożywamy, ochładzają nasz organizm i dlatego zimą owoce cytrusowe lepiej jest jeść w niedużych ilościach.

 

Rośliny, które rosną w chłodnych warunkach klimatycznych, wytwarzają w sobie rozgrzewające właściwości. Zimą powinniśmy jeść więc, więcej kasz, orzechy, pestki słonecznika, pestki dyni i owoce suszone, gdyż gdy je spożywamy – rozgrzewają nasz organizm.

 

Latem lepiej jeść miejscowe owoce – truskawki, maliny, jabłka, wiśnie, czereśnie, gruszki tzn. owoce, które rosną w naszym rejonie.

 

Zimą i wiosną nie należy nadmiernie spożywać owoców cytrusowych, bananów, pomidorów i ogórków. Wszystkie te owoce i warzywa zostały wyhodowane sztucznie na sztucznych glebach. Spadają one od razu jak tylko dojrzeją, dlatego też szybko gniją i psują się. Żeby tego uniknąć poddaje się je działaniu różnorodnych środków, żeby zwiększyć termin przechowywania ze szkodą dla naszych organizmów.

 

W porze letniej śniadanie lepiej przygotować z owoców, ponieważ są one bogate we wszystkie niezbędne dla organizmu pierwiastki, czynią krew zasadową, dają olbrzymia ilość energii i nie potrzebują jej wiele na strawienie pokarmu.

 

Wiosną i latem można przyrządzić bardzo smaczną sałatkę z sezonowych owoców: śliwek, morel, wiśni, czereśni, dodając do nich sałatę, seler i inne warzywa według własnego uznania i smaku.

 

Uwaga

Słodkie i suszone owoce można łączyć z produktami skrobiowymi: np. z chlebem, płatkami owsianymi, kaszą i ryżem.

 

Nie należy natomiast jeść chleba i innych wyrobów mącznych (bułki drożdżowe, pączki) i kasz z dżemem, powidłami i z cukrem, ponieważ zmieszanie ich ze sobą powoduje fermentację w żołądku. Wyjątek stanowi tu miód!

 

Bardzo ważnym jest zachowanie właściwych proporcji w organizmie sodu i potasu

Na : K – 1:20

 

Zaburzenie tej równowagi zakłóca procesy życiowe w organizmie.

Brak potasu powoduje odczuwanie nadmiaru wody w organizmie, puchnięcie.

Powinniśmy wtedy spożywać produkty z dużą zawartością potasu: groch, kabaczki, zielony groszek.

 

Jeśli odczuwamy, że mamy organizm za mało nawodniony to starajmy się jeść więcej produktów, które zatrzymują wodę: oliwę, dynię, gruszki, maliny, porzeczki, marchew, jabłka, morele, pomidory, kaszę jaglaną, kaszę gryczaną i owies.

 

Idealną proporcję sodu i potasu zawierają: ziemniaki, czereśnie, ogórki i kapusta.

 

 

Brak odpowiedzi na “ Owoce ”

Zostaw komentarz