Niektóre zasady spożywania węglowodanów

 

Węglowodany to: chleb i inne pieczywo, makarony, ryż, kukurydza, kasze, ziemniaki, cukier i miód.

 

Nie należy jeść chleba, ziemniaków, kasz, cukru i miodu razem z pomidorami i owocami cytrusowymi, ponieważ niszczą one fermenty niezbędne do trawienia tych węglowodanów.

 

Żeby było łatwiej zapamiętać sformułuje to inaczej:

 

Pomidory i owoce cytrusowe niszczą fermenty niezbędne do trawienia węglowodanów i dlatego nie należy ich spożywać razem z chlebem, ziemniakami, kaszą, cukrem i miodem.

 

Należy starać się spożywać jednorazowo tylko jeden rodzaj węglowodanowych produktów. Np. chleb, ziemniaki i słodkie ciastko zjedzone razem spowodują fermentację, ponieważ żołądek może przyjąć i strawić na raz tylko jeden rodzaj skrobi.

 

Skrobie należy spożywać tylko jednego rodzaju na raz: kasza bez chleba, groch bez chleba.

 

Kasze, chleb, ziemniaki i inne skrobie powinny być spożywane oddzielnie od pokarmu białkowego tzn. mięsa, ryby, jaj, żółtego sera, twarogu.

 

Przerwa między spożywaniem węglowodanów i białek powinna wynosić przynajmniej 2-3 godziny.

 

Trawienie skrobi rozpoczyna się już w ustach, dlatego pożywienie skrobiowe należy szczególnie dokładnie żuć.

 

Gatunki bezdrożdżowego pieczywa i kaszaposiadają włókna roślinne, które oczyszczają układ pokarmowy. Spożywanie tych produktów ma działanie profilaktyczne przeciwko wielu chorobom.

 

Kasze należy spożywać codziennie. Szczególnie korzystne dla zdrowia są kasze: gryczana, jaglana, pszenna, kukurydziana, jęczmienna i ryż. Powinny one stanowić 1/3 naszego codziennego posiłku.

Kasze powinny być ugotowane na „gęsto”, bez dużej ilości wody.

 

Spożywanie skrobi należy koniecznie łączyć z sałatką warzywną.

Najlepiej przyrządzić sałatkę: 40% kapusty, 30% marchwi, 20% surowego lub gotowanego buraka i dodać trochę kopru, pietruszki, soli i przypraw.

Fermenty znajdujące się w warzywach pomagają strawić skrobię.

 

Nie należy dodawać cukru do wszelkiego rodzaju kasz i owsianek. Chleb można smarować miodem.

 

Zarówno białko jak i węglowodany możemy łączyć z tłuszczami i z wszelką zieleniną, warzywami (oprócz ziemniaków), suszonymi owocami, sokami, jagodami, arbuzami i winem wytrawnym.

 

 

Brak odpowiedzi na “ Niektóre zasady spożywania węglowodanów ”

Zostaw komentarz