Niektóre zasady spożywania białek

 

Białko to: mięso, ryby, jaja, rosoły, bakłażany, grzyby, fasola, bób, orzechy, ziarna słonecznika.

 

Nie powinniśmy mieszać w jednym posiłku różnych białek jak mięso z jajkiem, mięso z serem itp.

 

Obfitość zielonych warzyw neutralizuje działalność tłuszczów.

 

Każdemu pożywieniu białkowemu powinny towarzyszyć warzywa. Najlepiej, gdy jest to sałatka składająca się z 5 rodzajów warzyw różnego koloru.

 

Wszystkie kwasy, znajdujące się w kwaśnych owocach przeszkadzają wydzielaniu soków żołądkowych i powodują gnicie w układzie pokarmowym.

Dlatego też absolutnie nie należy doprawiać mięsa kwaśnymi przyprawami np. octem lub sokiem z cytryny.

 

Rosoły, mięsne buliony.

 

Na strawienie mięsnego bulionu organizm zużywa 30 razy więcej energii niż na trawienie mięsa. Produkty mięsne zawierają ponad 40 różnych trujących substancji i podczas gotowania przechodzą one do bulionu.

Z tego powodu rosół gotowany na mięsie – to skondensowany wyciąg z martwego zwierzęcia. Lepiej dla nas będzie z tego całkowicie zrezygnować.

 

Mięso i ryby należy zawsze spożywać świeżo przygotowane, nie pozostawiając na następny dzień.

 

Zamienniki białek zwierzęcych:

 

10 dkg orzechów całkowicie zaspokaja dobowe zapotrzebowanie na białko.

12 dkg roślin strączkowych zjedzonych w dwóch porcjach jest znacznie cenniejsze niż 20 dkg mięsa lub 30 dkg ryby.

 

 

 

Brak odpowiedzi na “ Niektóre zasady spożywania białek ”

Zostaw komentarz